torsdag 22 mars 2012

Påskpyssel


Våren är här!!
Idag har vi haft en helt underbar dag, vi har varit ute  stort sett hela dagen och fick till och med gjort lite vårstädning ute på gatan!
Jag sopade upp allt grus i högar och barnen lastade allt i skottkärran, mina underbara dagbarn är så hjälpsamma! Mina sötisar :-)

Men innan vi gick ut imorse så hann vi med lite påskpyssel....idag blev det lite olika ägg till påskriset!


Dessa ska pryda påskriset som barnen får med sig hem,
men vi ska givetvis pyssla ihop lite annat sött pynt till riset!

I min tvättstuga står ett gäng kycklingar och väntar på att bli färdiga:

Majsburkar som barnen målat och pyntat, de ska snart fyllas med jord samt lite kattgräsfrön....
Resultatet ska bli en kyckling med grön tuppkam!
Mina dagbarn älskar att pyssla vilket är tur för mig :-)
För pyssla gör vi ofta, istort sett ngt varje dag!

Jag själv har börjat lite smått med lite neutralare pyssel:


På min silver bricka ligger nu ett omklätt påskägg, jag tog ngr blad irån en gammal bibel som jag inhandlat på loppis, avslutade med att linda ett spetsband runt om.

I krukan ligger ngr ägg som jag gjort av gips
Jag tog ett vanligt ägg, gjorde ett litet hål högst upp på ägget, skakade ut allt innehåll och fyllde sedan med gips!Dessa pyssel är helt i min smak för de är otroligt enkla och går jättefort!

Imorgon ska vi iväg och grilla korv med barnen
Ska bli mysigt!

Nu ska jag fixa lite te

Kram


3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du har börjat blogga! :)

    SvaraRadera
  2. Du måste ju fota äggena närmare och inna också och hur du gjorde så man får lära sej!

    SvaraRadera
  3. Haha
    ok söta Katti jag ska bättra mig!!

    SvaraRadera