torsdag 14 juni 2012

Sommarlov

Skolavslutning

Idag har vi hissat flaggan för barnen i Kareby som får sommarlov!

Min älskade Robin slutade idag sexan
Är så otroligt stolt över honom!

Då vi är ganska nyinflyttade hit så fick Robin börja en ny klass efter halva femman.
Vi blev faktiskt lite chockade över hur olika lärarna tolkar läroplanen
och att deras sätt att undervisa kan skilja sig så enormt!

För Robin blev de en tuff start då han kom från en skola där han låg 
 långt före sina klasskamrater till en skola här där han fick ta fart ordentligt för att kunna hänga med.
Vilken otrolig skillnad!

Men Robin har jobbat på enormt bra,
han har otroligt lätt för att lära
men ställer även stora krav på sig själv och
känner sig bara riktigt nöjd om han har alla rätt på proven!

(Hjälp säger jag bara
jag var ju nöjd med godkännt )

Så nu är det dags att njuta av ett långt sommarlov
innan det är dags för ny skola och Högstadiet!!
...............

Just nu ligger min man i soffan och kollar på fotbollen
på bordet står en stor skål med godis.............
Jag får bara se men inte röra :-(

Jag är helt socker beroende och har slagit vad med min goa granne
om att vi ska klara av en vecka utan socker!

haha en vecka låter skrattretande kanske
men för mig är det stort!
Om jag håller mig ikväll har jag klarat en vecka och därmed vunnit en vinflaska :-)

Måste faktiskt erkänna att det har inte varit så svårt som jag trodde
mår mycket bättre, är piggare och gladare!

Så kanske håller jag ut ett tag till....
Annars är planen att få äta gott på helgen med inget fikande eller godisätande på veckorna.

Kram kram V




2 kommentarer:

  1. Vilken duktig kille du har, det måste varit tufft att byta skola och dessutom mitt i en klass, men han verkade ju fixa det finfint! Bra jobbat med godiset, det vet jag inte om jag hade klarat.. Hoppas du fick vinflaskan =)
    Hoppas ni får en fin lördag och att ni har härlig sommarsol hos er! Kram Petra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack goa Petra!
      Robin är verkligen duktig!! Och visst var även jag lite duktig med godiset ;-)
      Jag har inte fått min vinflaska ännu men den kommer :-)
      Kram kram

      Radera