lördag 14 april 2012

Lördag = Loppis


Hej alla fina

Hoppas att ni har det gott och njuter av helgen!!
Imorse så begav jag och Melvin oss till Örby...(där vi har ett hus)
Vi spelade hög musik och sjöng som tokar i bilen :-)
Påvägen stannade vi på en mack och köpte lite vägfika!!

Att det kan vara så gott med vanligt kaffe i en pappmugg??!!
Jag fullständigt älskar dessa kaffestunder

Första anhalten när vi kom fram var en loppis/secondhand som ligger vid Hanatorps camping

Här har de allt och lite till....förutom tallrikshyllor :(
med oss i bilen fick vi tryckt in en jättestor spegel och ngr silverbrickor.

Sedan begav vi oss till vårt hus, bara för att ta en liten kik så allt är ok inför visningen.
Vi ska dit helgen innan visningen för en förhoppningsvis sista städning och lite fix!

Efter det var det dags för en affär som är vida känd, Skroten.
Här säljs det tyger av alla de slag till bra priser
och för min del så är det lådorna med spetsar och fina band som jag måste rota i.
Var bara tvungen att ta med mig dessa hem...





Sedan hann vi med två loppisar idag, men tyvärr blev det inte så mycket mer fynd
Jag var så inriktad på trälådor och tallrikshyllor så jag sprang säkert förbi massor av fina ting...


 Men som sagt ngr fler silver bckor blev det stora som små, en liten fick hamna under en kanske något förvildad plantering ;-)




Jag tycker det är fint med ensilver bricka här och där, så hos mig hittar man ganska många!


Så nu måste jag verkligen inhandla mer vit färg, för ramen runt spegeln var allt annat än vacker,
den får ni se en annan dag :-)


Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar