onsdag 11 april 2012

Meningslös träning?




Brödbak





Lediga.... då det är påsklov så är även Robin med oss hemma idag!
Just nu fixar han fika, kärleksmums är favoriten!
............
Igår installerade jag en ny app- endomondo
En app som säkert kan vara bra till mycket inom din träning,
men för mig var det endast några få hjälpmedel jag var intresserad av.
Det ritar upp på en karta hur du går/springer
hur lång tid du tar på dig för varje km
samt kcal förbränning....

där blev det intressant, eller inte :(
jag gick en runda i snabbt tempo, (enligt mig iallafall)
7.93km tog 1h 7min
på det förbrännde jag 607 kcal

ok
Nu tränar jag inte för att gå ner så mycket i vikt utan snarare lägga på mig några muskler
då de är näst intill obefintliga just nu!
Jag tränar för att bli fastare men framförallt för att bli lite starkare och må bättre.

men jag kan inte låta bli att kika lite på denna förbränning
tänker inte gå in så noga på det men jag googlade lite...och jag kan garantera er att jag åt mer än denna förbränning när jag kommit hem ifrån min runda!

Känns lite meningslöst :-(
Men jag väljer att se det så här:

Jag gör iallafall något
jag mår redan bättre
och jag är lite stolt över mig själv som faktiskt tar tag i mig trots att det tar emot för det mesta.

Samt jag ÄLSKAR att fika
och det tänker jag fortsätta med ett tag till :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar