tisdag 24 april 2012

Mitt liv i ett alfabet

Jag antar utmaningen av min vän Katti -

Annie heter jag i andranamn, det har jag fått efter min farmor
Jag är yngst i syskonskaran och har 4 ståtliga storebröder ( alla mina bröder är över 1.90 cm)

 Barn är en stor del av mitt liv, har 2 goa killar!
Jag är utbildad barnskötare i grunden och har jobbat i stort sett hela mitt yrkesliv inom barnomsorgen.
Just nu är jag en glad dagmamma.

Clowner är hur läskiga som helst tycker jag!! Usch jag får rysningar....

Du är fantastisk precis som du är! Jag jobbar på att tycka det om mig själv med.....

Erik är mannen i mitt liv. Han lyfter mig när jag är låg och tar ner mig när jag är påväg att sväva iväg fullständigt ;-)

Fasth är efternamnet jag nu har haft i 6 år. Innan hette jag Öhrman.

Godis är fantastiskt gott och något som tyvärr slinker ner allt för ofta.....

Hösten är en favorit månad jag har! Älskar att äta mustiga grytor, laga goda pajer, tända massor av ljus och mysa, mysa, mysa

Juli är månaden jag fyller år

Kramas är det bästa jag vet :-)

Laila heter min fantastiska mamma. Min mamma har uppfostrat mig och mina 4 bröder helt själv då vår pappa valde ett annat liv. När jag var 13 år så fick mamma diagnosen MS vilket har förändrat livet fullständigt för henne. Älskar dig!

Melvin heter lill killen som inte är så liten längre, han fyller 6 år i september.
Underbar kille som verkligen sprider glädje och kärlek omkring sig.

Något jag saknar ibland är ett husdjur!! Har alltid haft katter men då Erik är allergisk så får jag nöja mig med att gosa med grannarnas djur då och då.

Ordning och reda är något jag gärna vill ha....men jag är en liten slarver emellanåt och tvätthögen är det tydligate exemplet på det :-(

Paj är något jag verkligen tycker om!! Matpajer och efterrätts pajer. Mums!!

Q- är en riktigt snygg bokstav tycker jag!

Robin är vår stora kille! Tänk att vi har en tonåring i huset.... Robin har alltid varit en lugn go kille och han är otroligt vass i skolan! ( hmm måste komma ifrån mig , eller??)

Sara heter barndomsvännen som jag saknar massor, vi gjorde allt tillsammans!! Saknar dig

Tur är något jag sällan har...vill jag ha något får jag verkligen jobba för det

Ulf hette min pappa som jag aldrig lärde känna, han gick bort i canser för några år sedan.

Viola är mellan namnet jag fick efter min mormor. Henne fick jag tyvärr aldrig träffa då hon gick bort när min mamma var 7 år.

X- Jag skriver ofta listor, på allt!! Inköpslistor, önskelistor och allt jag vill göra.... sedan kommer det ett litet X över det som är fixat ....då mår jag bra!!

Yngst i familjen som jag är så blev jag behandlad som en docka, vilket också var mitt smeknamn länge och ibland forfarande. Dockan eller "gonkan" som en av mina bröder säger- det är jag det :-)

Zebror är fina djur tycker jag

Åka bil gör jag gärna, helst långa utflykter men matsäck och mys. Men färjor är något jag helst slipper...blir ju åksjuk direkt :-(

Älska livet, du lever bara en gång! Jag försöker verkligen leva i nuet - här och nu, det är det som räknas

Örby är den lilla by där jag är uppvuxen och där vi just nu har ett av våra hus til salu. Vi har hunnit med att avverka 2 hus och har nu valt att bo i ett radhus i Kungälv. Men drömmen är en stuga vid havet och en lägenhet inne i Göteborg nära slottsskogen...men det blir inte än på några år ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar